Knihy jsou můj život.

Knihy jsou můj život.

pátek 15. ledna 2021

Přečteno: listopad 2020

 Ursula Poznanski – Slepí ptáci 

Příběhem nás provází již známá dvojice Florin Wenniger a Beatrice Kasparyová, kteří vyšetřují případy úmrtí dvou mladých lidí, jejichž těla se najdou poblíž kempu v Salcburku. Na první pohled všechno vypadá jednoznačně, ona je uškrcená a on zastřelený. Vypadá to, jako by ti dva neměli vůbec nic společného, žádné společné známé, jako by je nic nespojovalo. Ovšem stopy vedou daleko dál, Beatrice zjistí, že stopy vedou až na internet, na sociální síť Facebook. Zjistila, že oba dva byli členy skupiny Poezie žije, kde se publikují básně různých známých autorů. Netrvá dlouho a zemře další člen skupiny Poezie žije a pátrání tímto nabere nový směr. 

Knihu jsem četla už před několika lety, takže jsem si pamatovala jen útržky a v knize jsem měla označené všechny básničky, co se mi líbily a které byly citovány na Facebooku ve skupině Poezie žije. Příběh se mi líbil, už jsem si nepamatovala posloupnost a naštěstí ani vraha, takže na konci jsem byla hodně překvapená, protože jsem si typovala někoho úplně jiného. Mile mě překvapilo, jak je příběh propracovaný, kdy se na konci dozvídáme něco o minulosti, nakonec do sebe všechno krásně zapadlo a všechno začalo dávat smysl. Akorát mi přijde trochu klišé, že v prvním díle, a v tomto znovu, se Beatrice ocitla v nesnázích, jsem zvědavá, jak to bude ve třetím díle, jestli se Beatrice zase ocitne tváří v tvář smrti nebo ne. Sem tam jsem objevila v knize pár překlepů, ale nejsem žádný pedant a chyby záměrně nevyhledávám a vzhledem k tomu, že se mi příběh líbil, byl pro mne napínavý a čtivý, tak jsem to knížce odpustila. 

Hodnocení: ****


Ursula Poznanski – Hlasy 

Kniha Hlasy je třetím dílem ze série o Beatrice Kaspary, která se svým parťákem Florinem Wennigerem vyšetřuje případ v na psychiatrickém oddělení na salcburské Klinice-Sever. Zde jsou umístěni pacienti, kteří si mumlají pro sebe, vidí různé věci a slyší podivné hlasy. Na klinice je nalezena mrtvola mladého doktorka, který zde působil. Není vůbec jednoduché získat nějaké informace o lidech, kteří kolikrát neví, jaký je rozdíl mezi realitou a snem. Beatrice se případ zdá zpočátku beznadějný, protože nemá žádné stopy, žádné svědky. Na povrch se derou věci, které mají být dávno zapomenuté, promlčené a o kterých se nemluví. A jednoho dne je na klinice nalezena další oběť. Je to dílo jednoho vraha, nebo je to jen ošklivá souhra náhod? Beatrice s Florinem před sebou nemají jednoduchý úkol. A do toho ještě řeší věci ve svých osobních životech. 

Hlasy jsem si koupila už před dvěma roky ale nějak jsem se ke knize nemohla dostat, až teď na ně přišla řada. Přestože je kniha relativně úzká, tak se v ní skrývá zajímavý, napínavý a čtivý příběh, u kterého jsem místy ani nedýchala. Nejen, že jsem byla zvědavá, jak se bude případ vyvíjet, ale zároveň jsem s napětím čekala, jak bude pokračovat vztah mezi Beatrice a Florinem. Beatrice mě sice někdy štve svým chováním, ale to je jen malá část oproti tomu, jak se mi líbí celý příběh. Těším se na další díl až se do něj pustím. 

Hodnocení: *****


Teď mám před sebou státní závěrečné zkoušky, psala jsem bakalářku, takže jsem se čtení moc nevěnovala, protože většinu času ležím jen v učení. Těším se, až mi toto období skončí a já se konečně do nějakého příběhu opět ponořím, protože mi čtení opravdu chybí a k Vánocům jsem dostala opravdu kupu krásných knížek. Naštěstí to už nebude trvat dlouho.

Žádné komentáře:

Okomentovat