Knihy jsou můj život.

Knihy jsou můj život.

čtvrtek 20. srpna 2020

Přečteno: červenec 2020

Agatha Christie – Vraždy podle abecedy 


V této knize se setkáváme s oblíbeným Hercule Poirotem, který dostává dopisy od troufalého vraha, který vraždí lidi podle abecedy. Vrah má podivně zvrácenou mysl, jako by si s vyšetřovateli hrál a vysmíval se jim. Dopisy, které Poirot dostává jsou výsměšné až troufalé, a přestože v nich vrah poukazuje, kde bude vraždit příště, tak ho nejsou schopni dopadnout. Vypadá to, jako kdyby byl vrah neviditelný, protože ho nikdy žádný svědek neviděl. Vyšetřovatelé se nemají čeho chytit a vrah má na kontě už tři oběti. 
Tahle kniha se mi líbila, ale ne tolik, jako Deset malých černoušků. Možná, že to bude tím, že jsem se na příběh nemohla tolik soustředit. Je to úplně jiný styl, než jsou dnešní detektivky, nejsou tam žádné potoky krve, hromady mrtvol, ale i tak to má něco do sebe. Věřím, že knížky od Agathy se budou číst pořád. 
Hodnocení: *** 

Agatha Christie – Nakonec přijde smrt



V tomto příběhu se ocitáme ve starověkém Egyptě, kde se mladá dívka jménem Reniseneb vrací zpět do rodného domu poté, co strávila osm let se svým manželem Chajem, který bohužel zemřel. Reniseneb se domů vrací se svou dcerou Teti, připadá jí, jako by se za těch osm let doma nic nezměnilo. Postupem času ale přichází na to, že všechno je úplně jinak. Poté, co si její otec Imhotep přivede do domu konkubínu Nofret začnou se v domě dít hrozné věci. Kolik lidí bude muset ještě zemřít, než bude vrah odhalen? 
Tento příběh byl úplně z jiného soudku než ty, které jsem zatím četla. A líbil se mi nejméně. Nebyl špatný, prostředí starověkého Egypta mám ráda, ale nějak jsem se nemohla do příběhu pořádně začíst. Vraha jsem neodhalila, vždycky, když jsem si myslela, že už to vím, autorka mi ukázala, že je to všechno jinak. Věřím, že Agatha je oblíbenou spisovatelkou většiny milovníků detektivek, ale já k ní budu asi muset ještě pořádně dospět. Chci si od ní přečíst více knih a věřím, že se mi další z nich budou líbit více. 
Hodnocení: ***

Angela Marsonsová – Osudný slib 


Kim Stoneová se se svým týmem vzpamatovává z rány, která je postihla během posledního případu. Jde to těžko, rány bolí, ale oni stojí před dalším případem, kdy se zabývají případem zavražděného muže, kdy se ukáže, že se jedná o doktora Gordona Cordella, který figuroval v posledním osudném případě, který se točil kolem soukromé školy. Zanedlouho má jeho syn nehodu v autě. Je to jen náhoda, nebo někdo baží po pomstě? 
Knihy s Kim Stoneovou patří mezi mé oblíbené. Paní Marsonsová umí skvěle psát, její knížky vždycky přečtu jedním dechem. I tento díl nebyl výjimkou, hodně čtivý a napínavý. Doufám, že tohle nebyl poslední díl a budeme se moci všichni těšit na další. 
Hodnocení: *****

Michal Třeštík & Tomáš Třeštík Katka 


Když jsem tuhle knihu zaregistrovala, chtěla jsem si ji hned koupit, protože jsem chvíli předtím viděla dokument. Byla jsem zvědavá, jestli se kniha od dokumentu nějak liší. Kniha je vlastně skoro stejná s dokumentem, Katka chtěla knihu napsat sama, ale ve finále se tak nestalo. Kniha se napsaná na základě nahrávaných rozhovorů, které s ní byly pořízeny a doplněna o fotografie, ze kterých běhá mráz po zádech. Kniha vypráví o narkomance Kateřině Bradáčové, která drogám propadla už v mládí. Několikrát se snažila o vyléčení, ale vždycky ji touha brát drogy přemohla. Ani to, že se jí narodila dcera jí nepřimělo, aby se drog vzdala. Jedná se o smutný příběh, ale na jednu stranu dostala šancí dle mého názoru dost. I když chápu, že dostat se z toho není úplně jednoduché. 
Jedná se o takovou jednohubku, kterou jsem měla přečtenou během jednoho odpoledne, líbila se mi, jedná se o velice autentický příběh a já mám knihy podle skutečnosti hodně ráda. Moc bych si přála, aby Katka jednoho dne s drogami přestala a vedla normální život. 
Hodnocení: ***

Kevin Lacz, Lindsey Lacz & Ethan E. Rocke – Poslední mstitel

Autentické vyprávění vojáka Kevina Lacze, který bojoval po boku známé legendy Amerického snipera Chrise Kylea. Kniha vypráví o výcviku vojáků, o působení na zahraničních misích. O tom, že v těchto chvílích je důležité zachovat chladnou hlavu a ostrou mysl. O tom, že v těch děsivých místech se spoléhá jeden na druhého, jsou si navzájem rodinou a nerozlučnými přáteli. Je to velký nápor na psychiku, nedokážu si představit, co všechno tam musí lidé zažívat. Všichni tací mají můj velký obdiv a vždycky si budu stát za tím, že každý, kdo se vydá touto cestou je hrdina. 
Tato kniha se mi četla o něco hůř než Americký sniper, vesměs jsem věděla, jak to probíhá, možná kdybych je četla s větším odstupem četla by se mi líp. I tak si kniha zaslouží pochvaly, protože je to autentický příběh z drsného prostředí a je dobré si uvědomovat, že někdo někde bojuje za to, abychom se my měli dobře. 
Hodnocení: ***

Madeleine Roux – Asylum 


Daniel Crawford bude trávit léto v přípravce pro nadané studenty v New Hampshire College. Budova, kde je ubytován je budova bývalého blázince nazývaném Brooklin. Daniel se zde seznámí s dívkou Abby a Jordanem, stane se z nich nerozlučná trojka. Ale to by nebylo ono, kdyby se ve starém blázinci nenacházely místa, kam je vstup studentům zakázán a kdyby se naše trojice nerozhodla jedno s těch míst navštívit. Daniel zjistí, že se zde možná nachází otázky na jeho minulost, kým vlastně je, kdo jsou jeho biologičtí rodiče. Je to všechno jen náhoda, že se ti tři sešli na tomto místě, nebo je to osud, který je svedl dohromady? 
Přestože nemá kniha tak vysoké hodnocení, tak mně se hodně líbila. Já má ráda tajemné duchařiny, kde je napětí. Tohle splnilo má očekávání, knihu jsem přečetla jedním dechem, napjatě jsem čekala, jak to skončí. 
Hodnocení: *****

Madeleine Roux – Sanctum 

Naše trojice Dan, Abby a Jordan se opět ocitají na místě činu, kde se loni po prázdninách rozešli. Na místě, které je děsí a promítá se jim do těch nejtemnějších nočních můr. Mají vidiny, halucinace, slyší hlasy, nechce se jim tam vracet, ale potřebují najít odpovědi. V tomto díle se potýkají s tajným bratrstvem, které na škole působí, ale není to ledajaké bratrstvo. Dělají věci, o kterých se vám nezdá ani v těch nejděsivějších snech. Naši trojici jde tentokrát o život, ale i tak se nevzdávají a bojují a chtějí najít odpovědi. 
I tento díl byl tajemný a napínavý. Mrazivé vyprávění mě opět vtáhlo do příběhu, že jsem nemohla přestat číst. Fandila jsem trojici, aby našla to, po čem pátrá. 
Hodnocení: *****

Madeleine Roux – Katakomby 


Opět se setkáváme s trojicí Danielem, Abby a Jordanem, kteří se vydávají na trip k Jordanovu strýčkovi do New Orleansu. Ovšem nebyli by to oni, kdyby se jim nedělo něco divného. Jako by je někdo sledoval. Poté, co Daniel začne dostávat zprávy od zemřelého kamaráda je všechny dostihne strach z toho, co všechno v předchozích měsících prožili. Snaží se všemu utéct a zapomenout, ale Daniel má pocit, že v New Orleansu konečně může najít odpovědi na otázky, kdo je, odkud pochází. Odpovědi ho málem stojí život. Ale nevzdává se. 
Katakomby se mi z celé trilogie líbily nejméně, ale i tak jsem byla dost mile překvapená, co si autorka pro nás připravila. Danelovi jsem fandila, aby našel všechny odpovědi. Tentokrát to nebylo tolik tajemné jako předchozí dva díly, ale i tak jsem byla překvapená z toho, co na mě čekalo na konci příběhu. Autorka měla příběhy krásně promyšlené a na konci do sebe všechno hezky zapadlo. Celou trilogii bych doporučila těm, kteří mají rádi tajemné, místy duchařské příběhy a nebojí se bát. 
Hodnocení: ****

Martin Nezval – Mafiáni 

V této knize se setkáváme s dívkami Lucií a Ivou studující politologii, které říkají, že čeští kluci nestojí za nic, proto vyhledávají cizince. Lucie se zaplete s ruským mafiánem Borisem, který je ovšem ženatý a velice bohatý. Zamilují se do sebe, ale jelikož se jedná o bílého koně většího kartelu, jejich láska je zakázaná. To jim ovšem nebrání v tom, aby se stýkali nadále, i když jim může jít o život. 
Tahle kniha se mi dostala do ruky jen proto, že jí dostal můj táta k narozeninám od svého kamaráda (přímo pana autora). Říkala jsem si, že si jí přečtu, nic zvláštního jsem od toho neočekávala. Ale kniha se mi vůbec nelíbila. Skoro v každém odstavci bylo vulgární slovo, sex, vraždy... Námět byl dobrý, ale styl psaní mi vůbec nevyhovoval. Myslím si, že kdyby byl námět zpracován trochu jinak a bylo by vynecháno trochu polemizování o politice a sprostých slov kniha by byla víc čtivější. 
Hodnocení: **

Shari Lapena – Jeden z nás 


Shari Lapena nás zavádí do newyorského předměstí, kde žije několik sousedících rodin, které se navzájem znají. Všechno vypadá poklidně, všichni jsou k sobě milí a vstřícní. Až do té doby, než je nalezena mrtvola mladé ženy v jejím autě. Tato událost otřese celým předměstím, lidé mají strach. Aby toho nebylo málo, v některých domácnostech se objeví dopis, kde se omluvně napsáno, že se k nim vloupal něčí syn. Lidé jsou znechucení. Přestávají si věřit a na povrch vyplouvá jedno tajemství za druhým. Protože přeci jeden z nich stojí za vraždou jejich mladé sousedky. 
Autorka mě opět nezklamala. Knihu jsem přečetla na jeden nádech, byla čtivá, napínavá, díky krátkým kapitolám děj rychle plynul dopředu. Nevěděla jsem, kdo za vraždou mladé ženy stojí a byla jsem překvapená, protože jsem tipovala někoho jiného. Shari Lapena mě vždycky dokáže udržet v napětí po celou dobu čtení, což přesně očekávám od dobrého thrilleru. 
Hodnocení: ****

Sandrone Dazieri – Otec musí zemřít 

Dante Torre je známý tím, že byl po několik let uvězněný v silu jakýmsi psychopatem přezdívaný Otec, ale jednoho dne se mu podařilo uniknout. Od té doby se drží v ústraní, má strach z uzavřených prostor, ale vidí to, co jiní nevidí. Je hodně všímavý a vidí emoce druhých. Možná proto si ho k vyšetřování pozve policistka Colomba Caselliová, která vyšetřuje vraždu ženy, jejíž chlapec se pohřešuje. Všechno ukazuje na manžela, ale ve skutečnosti vedou stopy úplně jiným směrem. Dantemu hned dojde kdo stojí za únosem chlapce. Jeho největší noční můra – jeho únosce Otec. 
K přečtení této knihy jsem se odhodlávala hodně dlouho, ale nakonec jsem nelitovala. Kniha byla skvěla, přestože je to docela bichlička. Četla se mi dobře, děj rychle plynul a já jsem byla neustále napnutá, jak to dopadne. A byla jsem překvapená, jak má autor příběh dobře promyšlený, jednotlivé detaily utvořily celek, ze kterého jsem byla na konci příběhu hodně překvapená. Temný, italský thriller nenechá na pochybách nikoho z vás, kdo si bude chtít knihu přečíst. 
Hodnocení: ****

Robert Bryndza – Kanibal z Nine Elms


Před patnácti lety dokázala Kate Marshallová vyřešit případ kanibala z Nine Elms, který terorizoval město několik let. Tímto stoupla v žebříčku místní policie. Málem přitom sama zemřela. V současné době přednáší na univerzitě, snaží se minulost hodit za hlavu a zapomenout. Jenže minulost jako by ožívala. Objeví se mrtvola mladé ženy, která vypadá jako první oběť kanibala z Nine Elms. Ale ten je zavřený, nemohl to udělat. Jedná se o napodobitele, nebo zvráceného fanouška? Kate se pouští do boje se svou minulostí, na kterou by nejraději zapomněla, bojí se, jak moc podobné to bude případům vyřešenými před patnácti lety. 
Roberta Bryndzu jsem si oblíbila díky sérii s Erikou Fosterovou, kterou jsem si zamilovala. Proto když vyšla tahle kniha, nemohla jsem si ji nechat ujít. A nelitovala jsem, Robert Bryndza pro nás připravil opět skvělý příběh plný napětí, zvratů a vyšetřování. Knihu jsem přečetla během jednoho dne, hltala jsem každé slovo. Přesto musím říct, že série s Erikou se mi líbila víc, možná to bylo tím, že jsem ji četla jako první. Ale neodradí mě to od pokračování, ráda si přečtu i zbytek knih, kterými nás bude provázet Kate Marshallová. 
Hodnocení: ****

Lesley Kara – Fáma 

Mladá maminka Joanna chce začít znovu, překopat svůj život, a proto se přestěhuje zpět do svého rodného městečka. Její matka jí říká, že by se měla více začlenit mezi místní maminky, tak se pro začátek rozhodne přihlásit do čtenářského kroužku. Jen tak mezi řeší se mezi ostatními zmíní o drbu, co zaslechla. Jak to může dopadnout, když se v malém, tichém městě poblíž Londýna rozkřikne fáma, která praví, že by v poklidném městečku měla žít známá dětská vražedkyně, která v deseti letech zabila pětiletého chlapce. Místní obyvatelé mají strach, hlavně maminky mají strach o své děti. Ptají se, proč musí žít zrovna u nich. V průběhu děje začnou na povrch vyplouvat tajemství, která měla být navždy skryta. 
Kniha mi místy přišla trochu překombinovaná, připomínala mi styl psaní Shari Lapeny, jejíž knihy se mi líbily víc. I tak byla kniha čtivá s velkým překvapením na konci. 
Hodnocení: ****

Žádné komentáře:

Okomentovat