Knihy jsou můj život.

Knihy jsou můj život.

neděle 5. července 2020

Přečteno: červen 2020

Jennifer Hillier – Řezník 

V městě Seattle řádil sériový vrah, který brutálně vraždil mladé ženy. Celé město žilo v obavě, ženy
se bály. Až do té doby, než byl vrah dopaden a náčelník místní policie Edward Shank vraha dopadl a zastřelil. Případ běl být vyřešený. Léta plynou a náčelník se rozhodne odejít do penze a svůj dům přenechá svému vnukovu Mattovi. Ten začne dům rekonstruovat a na zahradě objeví něco, co mu obrátí život vzhůru nohama. Na povrch začnou vyplývat jisté důkazy o tom, že skutečný Řezník byl možná někdo jiný. Mattova přítelkyně Samantha je přesvědčená o tom, že pravý Řezník nebyl nikdy dopaden. Jak to ale dokázat...
Tahle kniha byla jedná velká pecka. Kniha pro mě byla jedno velké překvapení. Místy byl příběh hodně drsný, autorka si opravdu nebrala servítky, ale to dodalo knize ten pravý ráz. Knihu jsem přečetla v rozmezí několika dnů, jak dobrá byla. Příběh byl napínavý, plný intrik a překvapení. Tahle kniha nebude asi pro všechny čtenáře, ale doporučila bych ji všem těm, kteří mají rádi krvavější, drsnější příběhy. To všechno v Řezníkovi najdete. 
Hodnocení: *****

Jaromír Slušný – Nejděsivější československé zločiny

Tahle kniha pojednává o jedenácti sériových vrazích, kteří jsou označováni jako ti nejbrutálnější, kteří kdy působili na našem území tehdejšího Československa. Jedenáct vyprávění, které v sobě zahrnují několik obětí, nespočet pátracích hodin, probdělých nocí a beznaděje. Není to zrovna veselé čtení, ale zároveň mně vyprávění dokázalo pohltit. Ráda se dozvídám nové věci, pídím se po věcech, které se staly a tahle kniha se mi hodně líbila. O některých zmíněných vrazích jsem slyšela, ale jiná jména pro mě byla nová. Asi nikdy nepochopím, jak může jeden člověk ublížit druhému. Každý z nás neměl to štěstí, že by měl šťastné dětství, plnohodnotnou rodinu a správnou výchovu. Kdyby to tak třeba bylo i v těchto případech, mohlo by to dopadnout i jinak. Kniha poukazuje na to, co předcházelo vraždám, vysvětluje, proč to dotyční dělali, co je k tomu vedlo. Ukazuje, že vrah nezničil jen život oběti, ale i pozůstalým, svědkům, policistům.. Přestože je tohle docela silný šálek kávy, jsem ráda, že jsem si knihu přečetla a rozšířila mi obzory. 
Hodnocení: *****

Lydia Adamson  – Kočka na prameni 

Naše hlavní hrdinka Alice je příležitostná herečka, která vlastní dva kocoury a je známá tím, že si hlídáním koček přivydělává. V příběhu se chystá hlídat osm himalájských koček svým známým Harrymu a Jo. Ovšem, stane se něco, co nikdo z nich nepředpovídal. Alice je otřesená, ale je odhodlaná přijít věci na kloub a zjistit, proč se to stalo a kdo za tím stojí. 
Knihu jsem měla půjčenou od své kamarádky, nebýt jí, tak nejspíš ani nevím, že existuje nějaká série Kočičí krimi. Knihu jsem si chtěla přečíst hlavně proto, že v ní mají figurovat kočky. Které tam samozřejmě byly. Já jsem velký milovník koček, takže si ráda přečtu příběhy, ve kterých se kočky objevují. Tenhle příběh je taková jednohubka, moc mě nenadchnul, ale ani neurazil. Pro mě nebyla kniha příliš napínavá, četla se mi dobře, ale pravděpodobně další knihy ze série vyhledávat nebudu. 
Hodnocení: ***

Agatha Christie – Deset malých černoušků 

Kniha nás zavádí na opuštěný ostrov, kde se nachází velký dům a nic jiného. Holý ostrov plný skalisek uprostřed ničeho. Na ostrov jsou pozváni hosté, celkem jich je deset. Jsou pozváni od neznámého pána, který hosty pozve pomocí dopisů. Všichni pozvání přijmou a jednoho dne se sejdou na ostrově. Na ostrově se začnou dít divné věci. Na stole se nachází deset porcelánových figurek. V každém pokoji visí dětská říkanka o Deseti malých černoušcích. Později je na stole jen devět figurek. 
Musím říct, že jsem konečně dospěla do věku, kdy jsem přečetla knihu od Agathy Christie. Zkoušela jsem je číst už před lety, ale nikdy nedočetla, jsem proto ráda, že teď nastal ten pravý čas, protože kniha Deset malých černoušků byla opravdu skvělá. Byla napínavá, tajemná a skvěle propracovaná. Do poslední chvíle jsem nevěděla, kdo je vrah. Ze začátku jsem si musela zvykat na styl psaní, ale nakonec jsem si ho zamilovala. Určitě to není jediná kniha, kterou si od autorky přečtu. 
Hodnocení: *****

Žádné komentáře:

Okomentovat