Knihy jsou můj život.

Knihy jsou můj život.

čtvrtek 4. června 2020

Přečteno: květen 2020

Chris Carter – Galerie mrtvých

Robert Hunter a Carlos Garcia je opět ocitají tváří v tvář bestiálnímu vrahovi, který nezná meze ve své brutalitě. Nedělá mu problémy stáhnout člověka z kůže. Kdo to asi tak může udělat? Proč si k tomu zrovna vybral tuhle oběť? Případem se zabývá i FBI. Hunter a Garcia se postupně dozvídají o dalších obětech. Hunterovi bylo hned jasné, že vrah v jejich residenci nevraždil poprvé. Vrah dostane přezdívku Chirurg, protože si od každé oběti něco odnese. Mají ho za jakéhosi podivně zvráceného sběratele. Vodítek je příliš málo, ale obětí stále přibývá. Podaří se Hunterovi a Garciovi vyřešit i tenhle případ? 
Tahle kniha pro mě byla opět jedno velké překvapení. Příběh byl opět napínavý a jen stěží předvídatelný. Ke konci příběhu jsem se dostala do fáze, kdy jsem musela knihu na několik dní odložit, protože jsem musela prodýchat všechny události, které se tam děly. Úplný konec příběhu jsem hltala skoro se zataženým dechem, kdy jsem skoro nevěřila tomu, co autor opět vymyslel. 
Příběh byl pro mě nepředvídatelný, tajemný a napínavý, přesně takový, jaký by měl dobrý thriller být. Pokud jsme tuto sérii ještě nečetli, tak byste měli, protože knihy pana Cartera mě nutí se na lidi kolem mě dívat úplně jinak. 
Hodnocení: *****


Thomas Campbell Black – Dobyvatelé ztracené archy

Indiana Jones se setkává s dalším nelehkým úkolem, kdy je snaží získat Archu, aby nepadla do špatných rukou a nezpůsobila zkázu světa. Na pozadí je druhá světová válka, kdy samozřejmě Hitler baží po tom, aby právě on Archu získal. Indianovi se staví do cesty jeden Francouz, který chce veškerou moc, kterou archa nabízí. Jak se s tím Indiana popere, to se dozvíte v knížce. 
Od této knihy jsem čekala dobrodružně vyprávěný příběh. Který tam byl, ale já jsem toho dobrodružství čekala víc, čekala jsem, že mě vyprávění více vtáhne do děje. Přestože je kniha tenká, tak jsem ji četla něco málo přes týden, nemohla jsem se jí prokousat a nedostavil se efekt, kdy bych se na ni těšila a hltala každé slovo. Kdybych neviděla film, jen těžko bych si dokázala představit nějaké scény. Jsem ráda, že jsem si knihu přečetla, ale další díly už vyhledávat nebudu. 
Hodnocení: ***


Jim DeFelice, Chris Kyle, Scott McEwen – Americký sniper

Spousta z nás asi viděla film Americký sniper. Ani já nejsem výjimkou, film jsem viděla několikrát a stal se mou srdeční záležitostí. K přečtení knihy jsem se odhodlávala dlouho, ale nakonec jsem ráda, že jsem si ji přečetla. Kniha je trochu odlišná od filmu, protože kniha je syrové vyprávění od začátku, kdy se Chris Kyle odhodlal jít k armádě, konkrétně k Seal, popisuje zde svou cestu přes výcvik až jeho působení na misích v Iráku. Kniha je autobiografie, jak je napsané na obálce, což já hodně oceňuji. Kniha je psaná tak, jak je to. Válka je nemilosrdná, hodně bere, ale i hodně dává. Přestože se lidé ocitají na bojišti, ve válce, vznikají mezi nimi velice silná přátelství. Dále jsou v knize popsány dopady války jak na osobnost samotného Chrise, ale i na jeho rodinu a manželství. Je to velká zkouška odvahy a trpělivosti. Chris se ve válce změnil a věřím, že to prostředí tam změní každého, kdo se tam ocitne. Jsem ráda, že jsem si knihu přečetla, i když to nebylo zrovna snadné čtení. Dalo mi to zase jiný pohled na věci, které se dějí jinde na světě. Není to naposledy, co jsem ji četla.
Hodnocení: ****


Žádné komentáře:

Okomentovat