Knihy jsou můj život.

Knihy jsou můj život.

čtvrtek 2. srpna 2018

Návštěva knihovny

Taky to máte tak, že máte doma stohy nepřečtených, krásných knih, které na vás koukají a volají „přečti si mě!“ Tak já to mám také tak, ale půjčovat si knihy z knihovny si nepřestanu. Miluju ten pocit, kdy si můžu zajít do knihovny, procházet se mezi regály a objevovat nové knihy. 


Mary Louise Kelly – Kulka. Caroline má v poslední době problémy se zápěstím, které si často pobolívá. Když nepomůže ani ortéza, lékař ji pošle na vyšetření, na magnetickou resonanci, která odhalí něco děsivého. Po sedmatřiceti letech zjistí, že má v krku kulku. Na nic si nevzpomíná, že by ji někdy kdo postřelil. Když tuto neobvyklou novinu řekne svým rodičům, vypadají divně. Jako by je to nepřekvapilo. Caroline to tak nenechá a rozhodne se zapátrat ve své minulosti, hlavně po tom, proč její rodiče nemají fotky, kdy byla miminko a proč má v krku kulku, o které nic neví. Kniha byla hodně napínavá, po delší době jsem četla něco, co mě nadchlo a nemohla jsem přestat číst. 

Jan Vavřík – Návrat z pekla. Karel Miller je synem majitele pekárny. Mají to štěstí, že nejsou židovského původu. Ovšem Karel se zamiluje do dívky Marie, která židovského původu je. Díky politice druhé světové války se jejich rodina dostane pod drobnohled. Jednou přijde Marii a jejich dětem příkaz k deportaci do Terezína. Karel se do konce života užírá tím, že jejich transportu nezabránil. I on sám se ocitne v koncentračním táboře, kde lidé trpí hladem, nemocemi, bídou a vlastním ponížením. Karel se dostane do kuchyně velitele odkud má výhled na příjezdy a odjezdy vlaků. Shodou okolností vidí, jak do tábora přijede i jeho žena s dětmi. Uvidí se ještě někdy se svou rodinou? Tato kniha ve mě zanechala opět hluboký dojem. Každá kniha týkající se druhé světové války ve mě zanechá nějaký šrám, něco, nad čím pořád přemýšlím. Sice tato kniha nebyla napsaná podle skutečné události, ale zároveň jako by to skutečná událost byla, protože takového příběhy se skutečně děly. Lidé toto utrpení a ponížení snášely a mysleli jen na jedno. Aby přežili. 


Robert Fulghum – Opravář osudů. George Novak se vrací do Prahy, aby našel své české kořeny a šel po stopách svých předků. V Praze navštěvuje místní hospodu U Devíti draků a ovce, kde se seznamuje s různými lidmi. Přemýšlí nad tím, co je kdo zač, co by on chtěl od života. Nejvíce přemýšlí nad svou sousedkou Verou, jako by vedla dvojí život. Poté potká záhadnou ženu Luci Milenu, která se později stane hlavní hvězdou v hospodě U Devíti draků a ovce. A v jeho životě začne hrát víc než hlavní roli. 

Žádné komentáře:

Okomentovat