Knihy jsou můj život.

Knihy jsou můj život.

neděle 14. února 2021

Přečteno: Leden 2021

 Ursula Poznanski – Stín 

Stín je čtvrtý díl ze série o Beatrice Kasparyové, která ani v tomto dílu nebude chybět. Tento díl je výjimečný tím, že se zabývá minulostí. Konkrétně minulostí Beatrice, protože po nálezu těla muže v jeho bytě, které bylo v hrozném stavu a po nálezu mrtvé ženy, která byla po několik dnech nalezena utopená v řece je jasné, co mají oběti společného – Beatrice. Oběti znala z minulosti a nesnášela je. Beatrice má strach, protože ví, kdo by mohl být další na řadě, přestože seznam nenáviděných lidí je dlouhý. Beatrice nemá žádné vodítko, kdo by mohl být ten tajemný pachatel. Spolu s jejím vyšetřovacím teamem musí jednat rychle, než se objeví další oběť. 

Tento díl se mi obzvlášť líbil, a to hlavně z důvodu, že jsme mohli nahlédnout do minulosti Beatrice a trochu ji tím poznat. Líbilo se mi, jak byl díl propracovaný a souvisel s ostatními. I v tomto případě se Beatrice dostala znovu do nesnází, ale zrovna k tomuto příběhu to pasovalo, když se celý případ točil kolem ní samotné, tudíž mě to tolik neiritovalo jako v těch předchozích. Knížka byla čtivá, napínavá a opravdu jsem si do poslední chvíle nebyla jistá, jak to dopadne, a to nejen s Beatrice. Znám lepší detektivní série, ale i tahle se mi líbí a ráda bych, aby bylo další pokračování. 

Hodnocení: ****

Angela Marsonsová – Mrtvé vzpomínky 


Mrtvé vzpomínky jsou druhou knihou v pořadí, kterou jsem četla, kdy se příběh opět vrací zpět do minulosti a točí se kolem hlavní postavy, tentokrát kolem Kim Stoneové. Ovšem v tomto případě jsem kolikrát napětím ani nedýchala. Mrtvé vzpomínky jsou již desátým dílem ze série o Kim Stoneové, která je tentokrát vystavena velkému psychickému tlaku, protože pachatel, který vraždí kopíruje strašlivé události z dětství a minulosti samotné Kim. Jak se pachatel dostal k tak citlivým údajům je velkou záhadou, ale o souvislostech s Kim již není pochyb. Na Kim je vyvinut velký nátlak, snaží se držet své emoce na uzdě, přestože je to tak neúnosné. Do poslední chvíle Kim neví, proti jakému nepříteli stojí, protože jak se ukázalo, těch, kteří ji nenávidí je opravdu mnoho. 

I přesto, že jsem četla hned druhou knihu za sebou na podobné téma, jsem v tomto případě při čtení ani nedutala. Angela Marsonsová patří mezi mé oblíbené spisovatelky, její knihy jsou čtivé, napínavé a mnohdy nervy drásající a ani Mrtvé vzpomínky nebyly výjimkou, knihu jsem přečetla během dvou dnů. Tak moc jsem se těšila. Jelikož je Kim jedna z mých nejoblíbenějších postav vůbec, tento díl byl pro mě obzvlášť zajímavým, protože jsem měla možnost nahlédnout skoro do ní samotné. Během čtení se mi odkryly její nejniternější tajemství, odkryly se mi její nejtajnější pocity a vzpomínky. Další dílek skládačky zapadl na své místo. Každá kniha v této sérii mi přijde lepší a lepší a propracovanější. Prosím, ať vyjde ještě několik dalších dílů na stejné úrovni. 

Hodnocení: *****


Žádné komentáře:

Okomentovat