Knihy jsou můj život.

Knihy jsou můj život.

pondělí 11. června 2018

Nováčci za duben

Tento měsíc jsem se poněkud rozvášnila. Jela jsem podpořit sestru na přijímačky a jelikož jsem na ní čekala hned několik hodin, tak jak jinak zabít čas než se jít podívat do knihkupectvích. V Táboře jsem zašla do dvou knihkupectví a Levných knih a za jeden den si pořídila 6 nových knih za jeden den, což u mě nebývá obvyklé. Jenže to ještě nebyl konec měsíce a já nakupovala dál. Ještě že za chvíli začne zkouškové a já budu mít zase #vícečasunačtení. 

B. A. Paris – Za zavřenými dveřmi. Na tuto knihu jsem koukala snad celou věčnost a pořád jsem přemýšlela, jestli si ji mám koupit nebo ne. Poté, co vyšel druhý díl jsem byla definitivně rozhodnutá, že obě knihy musím mít doma. Kvalitních thrillerů není nikdy dost, je to můj oblíbený žánr a vždycky mě spisovatelé dokáží něčím překvapit. Anotace nám slibuje, že se už nikdy nebudeme na dokonalé páry koukat stejnýma očima. Tak jsem zvědavá, co budu po přečtení říkat já, protože dlouhodobějších vztahů a manželstvích mám kolem sebe víc než dost.



Barbara Dvorecká – Ozvěny života. Kniha Doteky života mě úplně dostala, zamilovala jsem si ji už od prvních stránek a věděla jsem, že musím mít i Ozvěny života. Opět od knihy očekávám, že to bude plné lásky, humoru, něhy a že si z toho odnesu to, co z předchozí knihy. Že stále žijí lidé, kteří se nebojí svůj život věnovat zvířatům, protože co je víc než zvířecí láska. A ty ilustrace? To je prostě nádhera.


Shari Lapena – Někdo cizí v domě. Manželé od vedle mám doma na poličce a čekají na přečtení. Jelikož nedávno vyšel i druhý díl, tak věřím, že se na tyto dvě krásky dostane již brzy. Autorka se zde zaměřuje opět na to, co se děje v domácnosti mladých lidí Karen a Toma. Karen jednoho dne bez varování zmizí z domu, přičemž má těžkou autonehodu, při které utrpí otřes mozku a ztrátu paměti. Když se odhodlá jít domů a se ztrátou paměti bojovat, jako by u nich doma bylo něco jinak. Jako kdyby u nich byl někdo cizí.



Thomas Michael Keneally – Schindlerův seznam. Příběh vypráví o jistém Oscaru Schindlerovi, který byl proslulý jako milovník žen, kariérista, válečný zbohatlík v sobě našel svou lidskou stánku a v domě druhé světové války, kdy Židé byli posíláni do koncentračních táborů, on si vybral tisícovku a označil je jako „své Židy“, aby válku přežili. Každý z nás ví, jako zvěrstva se za holocaustu páchaly, proto obdivuji každého, kdo se proti tomu postavil. Četla jsem již hodně příběhů na toto téma, ale musím říct, že každý z nich se mi dostane pod kůži. Dodneška nemůžu pochopit, jak se to všechno mohlo dít, proč se to muselo dít. Je to smutné, otázkou ale zůstává, dokáže se z toho lidstvo ponaučit? 



Edgar Allan Poe – Jáma a kyvadlo. Asi není člověka, který by tohoto autora neznal. Jeho knihy jsou řazeny do povinné četby, snad skoro každý od něj něco četl. Tato kniha má být povídkovou sbírkou jeho tajemných příběhů, které udrží čtenáře v napětí od prvního do posledního řádku. Já od něj kdysi četla povídku Jáma a kyvadlo, ale je to už dávno a řekla jsem si, proč Edgara nemít doma. Navíc s touto úžasně tajemnou obálkou. Jako milovník Stevena Kinga, doma prostě Poea mít musím.



Jean Sasson – Princezna Sultana – Život pod závojem. Sultana je saúdskoarabská princezna, která žije ve velkém přepychu a bohatství. Vlastní hodně šperků, má čtyři sídla na čtyřech kontinentech, a přesto se necítí svobodná. V této zlaté kleci je uzavřená. Je vězněm svého manžela, otce, dětí a své vlasti. Zahalena pod svým závojem nemůže o svém životě sama rozhodnout. Ale i přesto se rozhodne světu ukázat svou pravou tvář a promluvit. Hlavně kvůli svým dcerám riskuje doživotní vězení, ba dokonce i smrt, jen proto, aby promluvila o poměrech v její zemi a o postavení žen, kde svobodné ženy jsou vlastně mrtvé ženy. Ženy v arabských zemích to neměly a nejspíš ani nikdy nebudou mít jednoduché. Obdivuji jejich statečnost a trpělivost a vzdávám hold všem ženám, které se svým tyranům dokáží postavit.


Bear Grylls – Hořící andělé. Will Jaeger se vydává na nové dobrodružství se svým týmem. Opět se setkáváme s napínavým příběhem, kde není nouze o akci a napětí. Will pátrá po své rodině, ke které je blízko jako ještě nikdy. Ale než se k nim dostane, musí překonat spousty nebezpečných překážek, sám neví, jestli misi přežije. Jejich hlavní nepřítel je virus, který chtěl Hitler použít už za druhé světové války. Tento virus by mohl zabít několik milionu lidí.

Elena Ferrante – Geniální přítelkyně. Tuto knihu bych si sama asi nekoupila přestože jsem po ni už dlouho pokukovala, ale měla jsem v plánu si ji půjčit v knihovně. Ale moje babička vyhrála třetí díl této tetralogie, tak jsem si říkala, přeci nebudu mít jen třetí díl, tak si postupně dokoupím i zbylé knihy. Doufám, že se mi knihy budou líbit, protože anotace zní hodně zajímavě. 


Elena Ferrante – Příběh těch, co odcházejí, a těch, kteří zůstanou; Annie Robertson – Když Nina potkala Bena; Katrine Engberg – Dítě hvězd. Všechny tyto knihy mi věnovala babička jakožto svoji výhru. Kromě Eleny Ferrante jsem o knihách vůbec neslyšela, ani jsem si pořádně nepřečetla o čem knihy mají být, ale moc se na ně těším a jsem zvědavá, jestli se mi budou líbit. 



Žádné komentáře:

Okomentovat